Thursday 6 October 2011

Realiti

Assalammualaikum...
Hari ini saya tiba2 rasa nak tulis mengenai realiti. Realiti nie terdapat berbagai jenis antaranya seperti realiti kehidupan, realiti masa, realiti usia, realiti kaya & miskin dan bermacam-macam jenis realiti lgla senang cerita. Apa yg sy nak tulis pula berdasarkan kepada realiti hidup saya yang berdasarkan pengalaman dan hasil dari pemerhatian saya. <cheh! pemerhatian & pengalaman??? hehehe>

Apa yg saya lihat, kini berbagai ragam manusia. Sepanjang tempoh 22 tahun saya hidup ini. Ada berbagai jenis manusia juga. Ada yg suka ambil kesempatan atas kesenangan org lain dan ada juga yg baik. Tp, nak cari yg baik tue memangla teramat payah. Berani cakapla, sekarang org dah tak kisah pasal nak berbuat baik nie, janji die senang & berjaya. Memang payahla nak cari & jumpa org yg betul2 baik dan menghormati org lain. Saya macam tue jugak tak? rasa2nya ada kot saya cam2. hehehehe... Biasala, kita kan manusia memang tak lari dari buat kesilapan kan? <sape sokong? angkat kaki... hehehe> Tp, papepun law betul sifat itu ada kat saya, tak boleh jadi nie, saya mesti berubah. Permudahkanla saya Ya Allah, agar saya menjadi sebahagian daripada golongan yg baik2 tersebut. <Amin>

Tapi, kadang2 saya geram juga bila tengok ragam org nie. Walhal tak menyusahkan saya pun, tp saja nak menyibuk dan menyemakkan kepala otak nie kan. Apa yg geram dan teramat geram adalah mengenai perangai mereka yg saya tak berapa nak berkenan la. Lain org, lain la ragamnya. Macam2 kerenah. Saya yakin, pasti ramai antara kamu yg merasai apa yg saya rasai nie kan? Tapi, macam-mana sekalipun, kita perlulah bersabar dan cuba menenagkan diri bila terjadi perkara macam nie kat diri sendiri. <macamla saya buat cenggitu kan???hehehe, I will try for the best in my life>

Saya harap, siapa yg berkelakuan begitu diharapla dapat berubah. Kerana anda bukan sahaja menyusahkan org di sekeliling anda tapi yg pastinya saya yang akan menjadi susah. Apa yg saya merepek nie, hahahaha...
Apa pun tak boleh. hahaha.. Okla, sampai di situ sahaja yang saya terpanggil utk menulis mengenai 'Realiti' ini. Bye dan wassalam....

Anda juga mungkin meminati :

http://sahabatsejati90.blogspot.com/    http://www.youtube.com/watch?v=WDLfhYyDW7Y



~Apa pun tak boleh~
<trademark Yusz Raja Lawak>

No comments:

Post a Comment